10 Kas 2013

Öcalan'ın Mahir Çayan değerlendirmesine, arkadaşı Kâmil Dede'den tepki

mahirmucadeleBDP'nin batıda seçimlere 'sol' maskeyle girme çabalarına Mahir Çayan'ı alet etmesine, Çayan'ın en yakınındaki mücadele arkadaşlarından biri olan Kamil Dede'den tepki geldi
Geçtiğimiz günlerde İmralı'ya giden BDP heyetinde yeralan Bingöl Milletvekili İdris Baluken, Abdullah Öcalan'ın HDP'ye "Mahir Çayan'ın emanetini teslim ediyorum" mesajını gönderdiğini ifade etti. Görüşmede Öcalan'ın şunları söylediğini aktardı:
"40 yıldır Mahir'in çizgisinin kavgasını yürütüyorum. Mahir'in bana verdiği bir emanettir ve ben 40 yıllık süre içerisinde bu emaneti en iyi şekilde yerine getirmek için uğraştım. Şimdi bu emaneti HDP'ye teslim ediyorum."
'Emperyalizmle uzlaşmadı'
Öcalan'ın bu sözlerini Mahir Çayan'ın arkadaşı Kâmil Dede'ye sorduk: "Bir defa büyük yalan. Büyük çarpıtma. Birincisi, Çayan hayatı boyunca emperyalizme karşı bağımsızlık mücadelesinin yanında oldu. Emperyalizmle uzlaşmadı. Kılızdere'de de gladyo tertibiyle şehit edildi. Daima -hataları olsa bile- emekçi halkın mücadelesini yürüttü.
Ortaçağ karanlığına karşı ülkenin tam bağımsız olması için, ağalığa, Şeyhliğe ve şıhlığa karşı demokrasi mücadelesi yürüttü. Ve düzenle hiçbir zaman uzlaşmadı. Hâkim sınıflarla ve onun MİT'iyle mücadele etti. Onlar tarafından da canice katledildi."
'Tek derdi kurtulmak'
"Öcalan'ın bütün faaliyeti, ABD denetimi ve kontrolü altındadır. Çok net söylüyorum, esas amacı da Kürt yoksulu değil, kendini kurtarmak için mücadele etmektedir. Herşeyi buna endekslemiştir. Kendini kurtarması için de, ABD ve AKP'nin dediklerini yerine getirmek ve buna göre hareket etmektedir. Bütün derdi çıkmaktır. Dikkat ederseniz, BDP talepleri de esas olarak Öcalan'ın çıkmasına yöneliktir."
68 gençlik hareketinin Mülkiyeli lideri
1968 kuşağı devrimcilerinden Mahir Çayan, 12 Mart 1971 darbesinden sonra başlatılan sola yönelik Balyoz operasyonunda 30 Mart 1972 günü, Tokat'ın Niksar ilçesine bağlı Kızıldere Köyü'nde Gladyo'nun düzenlediği operasyonda dokuz arkadaşıyla birlikte katledildi. 1946 Samsun doğumlu olan Çayan, Türkiye Halk Kurtuluş Partisi-Cephesi (THKP-C) örgütünün lideriydi. Çayan yazılarında ve mahkeme savunmalarında 27 Mayıs devrimini desteklemiş ve Kemalizmin Türkiye'yi ilerlettiğini belirtmişti.

Hiç yorum yok: