28 Ağu 2011

Esad'a Mektup


Dergi 21.08.2011


SELÇUK EREZ
Bir Mektup
Azizim,
Bana haber yollamışsın, “şiddetten uzak dursun”, “kentlere tank salmasın”, “halkın isteklerine kulak versin” filan demişsin..
Aramızda teklif mi var ki kendin geleceğine başkalarını yolluyorsun ? Evet, önce telefon ettin ama ben sana kaç kere “telefon etme, sizin orada telefonlar dinleniyor,” demedim mi ?
Sonra böyle mesajlar yollamadan önce bir kez düşün: Ben sana hiç karışıyor muyum ? “Mesela “Basına baskıdan vazgeçilsin”, “Adaletten eller çekilsin..”, “Basılmamış kitaplar toplanmasın”, “Gizli tanıklar yüzünden insanlar yıllarca hapislerde tutulmasın” filan diyor muyum ? Her aslanın bir şubiyet yiyişi vardır: Sen öyle yersin, ben de böyle..
El âlemin kışkırtmalarına uyup sakın üstüme varma.. “Demokrat değilmişim”, “halkı ezermişim” dediklerine inanma... Allahını seversen bir araştır, sor da öğren, burada hangi çocuk bedava tahsil istedi diye hapse atıldı? Hangi üniversiteli, kuzulara yumurta attı diye kovuşturuldu? Ben hangi heykeli yıktırmışım bugüne kadar ? Bu diyarda kim deniz feneri paraları topladı?
Laf aramızda, bana nasihat edeceğine sen de oralarda bir parça demokratlaşmaya başlasana... Bu yönde birkaç ufak adım at, sonra ay sonunda sınıra gel de beraber künefe yiyip bayramlaşalım, hasret giderelim..
Kardeşin Esad l

Hiç yorum yok: